Prezident Obama se rozhodl v roce 2009 pragmaticky a pomohl dvěma ze tří amerických automobilek v situaci, kdy nikdo nebyl ochoten jim půjčit ani dolar. General Motors dostal pomoc ve výši 60 miliard dolarů, Chrysler 20 miliard a obě firmy prošly (velmi rychle) bankrotem, v kterém se zbavily dluhů za desítky miliard dolarů. Jedině Ford od vlády žádnou pomoc nepřijal a také nezbankrotoval.

Tři roky po vládní intervenci je GM ziskový, zhruba poloviční než byl před deseti lety. Chrysler zatím prodělává dál a patří nyní italskému Fiatu. Je to úspěch? Měřeno krátkodobými ukazateli, zřejmě ano. Michigan se vyhnul devastující vlně propouštění, byla zachována základní infrastruktura amerického automobilového průmyslu.

Článek pro předplatitele
Ještě na vás čeká 70 % článku. Pokračovat ve čtení můžete jako náš předplatitel.

Vedle přístupu k veškerému on-line obsahu HN můžete mít:

  • Mobilní aplikaci HN
  • Web bez reklam
  • Odemykání obsahu pro přátele
  • On-line archiv od roku 1995
  • a mnoho dalšího...

Máte již předplatné? Přihlaste se.

Přihlásit se

Zajímá vás jen tento článek? Dočtěte si ho za 19 Kč.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.