Jsou to tři různé firmy, které pracovaly pro pražský dopravní podnik v době, kdy jej vedl Martin Dvořák. Jedno mají ale společné - jejich majitelé se zapletli se společností Mavex. Tajemným fondem z Britských Panenských ostrovů, který půjčil Dvořákově matce Marii Novákové peníze na dům na Madeiře.

HN nyní odhalily, že Mavex měl skrytý majetkový podíl ve společnosti Brema Praha, jejíž mateřská firma Brema už mnoho let získává zakázky od dopravního podniku, například na elektroinstalaci v metru.

Minulý týden pak vyšlo najevo, že Mavex měl podíl také ve firmě Bitmedia, která má licenci na obrazovky v metru. A server Česká pozice včera upozornil na to, že Mavex půjčil šest milionů bezpečnostní a personální agentuře Samcor, která také pracovala pro dopravní podnik.

Sílí tak pochybnosti, zda nešlo o systém, jak odvádět peníze ze zakázek dopravního podniku. A to přes společnosti, které financovaly také obchody rodiny ředitele Dvořáka.

Kdo za Mavexem stojí, není zřejmé. Partner advokátní kanceláře Šachta & Partners David Michal, který Mavex zastupuje, i Marie Nováková to odmítají zveřejnit. Opakují jen, že nejde o nikoho napojeného na politiku.

"Společnost Brema Praha nevykonávala žádné aktivity, což vylučuje jakékoliv plnění," tvrdí ředitel Bremy Martin Matoušek. Právě on v roce 2008 založil firmu Brema Praha. Polovinu v ní vlastnila Brema, polovinu firma Malle. Tu krátce předtím založili čtyři akcionáři - jedním z nich byl právě Mavex.

"Neměli jsme žádný důvod širší strukturu ostatních společníků prozkoumávat," odmítá ale Matoušek to, že by o podobném pozadí věděl. Sám tvrdí, že firmu Brema Praha založil proto, že chtěl rozšiřovat podnikání, jenže na to nakonec nenašel čas, a tak firma nezačala nikdy reálně pracovat. V listopadu 2011 proto z firmy odešel. Pravda je, že i podle účetních závěrek uložených v obchodním rejstříku šlo o spící společnost.

"Jestli jsem dobře informovaný, tak Brema Praha nikdy nic nedělala. A teď zase - je tohle podezřelé? Tohle je prostě obchodní transakce, kdy ti zakladatelé chtěli dělat nějaké obchodní transakce, které nakonec nedělali, a teď budou v médiích proto, že měli nějakou souvislost s Mavexem. To mi přijde absurdní," ohradil se právník David Michal.

Připustil ale, že Mavex může mít vazby i na další dodavatele dopravního podniku. "My jsme Mavex zastoupili ve spoustě věcí a já ani nevím, kdo všechno jsou dodavatelé dopravního podniku. Je klidně možné, že ano, já to absolutně nejsem schopen vyloučit," doplnil.

 

null

Související