Penam je druhou největší pekárenskou společností v České republice. Její generální ředitel Jaroslav Kurčík říká, že si firma díky své velikosti dokáže s řetězci vybojovat lepší podmínky.

HN: Některé potravinářské firmy odmítly spolupracovat s řetězci. Je jednání řetězců skutečně tak tvrdé?

Doba a chování řetězců musely dospět k tomu, co dnes nastává na straně Danone a Pepsi. Pokud řetězce při každoročním vyjednávání získají vždy procento dvě pro sebe, pak je to pro dodavatele dlouhodobě neúnosné. Dodavatelé jsou obchodními podmínkami a tlakem na cenu nuceni ke snižování kvality produktů, klesne podíl masa, používají se náhražky. Je to zákonitý vývoj, protože pro řetězce je rozhodující cena. Většina z nich se nebaví o poměru ceny a kvality. Pokud nepřistoupíte na jejich cenu, přestanou s vámi obchodovat.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.