V letitých americko-českých pivních sporech přišel Anheuser-Busch s překvapivou strategií. Americká pivovarnická skupina koupila společnost Budějovický měšťanský pivovar. Dostala se tak k části jejích registrovaných ochranných známek s názvem Budweiser Bier. Američané si tím zároveň otevírají cestu k případné privatizaci čtvrtého největšího producenta piva v Česku - národního podniku Budějovický Budvar.

Podle ředitele Budvaru Jiřího Bočka je z celé transakce patrné, že Anheuser-Busch nebude v Česku vařit pivo, ale jde mu především o kontrolu duševního vlastnictví. "A také si chce vytvořit předpoklad pro zapojení do případné privatizace Budějovického Budvaru po jeho transformaci na akciovou společnost s cílem získat pro sebe celosvětovou exkluzivitu pro značku Budweiser," říká Boček.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.