Letitá americko-česká pivní válka o známky českobudějovických piv dostává nový rozměr. Americká pivovarnická skupina Anheuser-Busch koupila společnost Budějovický měšťanský pivovar (BMP).
Dostala se tak k části jejích registrovaných ochranných známek s názvem Budweiser Bier. Američané si tím zároveň otevírají cestu k případné privatizaci čtvrtého největšího producenta piva v Česku – národního podniku Budějovický Budvar.
Podle ředitele Budvaru Jiřího Bočka je z celé transakce patrné, že Anheuser Busch nebude v Česku vařit pivo, ale jde mu především o kontrolu duševního vlastnictví.
"A také si chce vytvořit předpoklad pro zapojení do případné privatizace Budějovického Budvaru po jeho transformaci na akciovou společnost s cílem získat pro sebe celosvětovou exkluzivitu pro značku Budweiser," říká Boček.
Jak bude Budvar reagovat? A jak se v současnosti daří českému pivu na světových trzích? Šéf Budějovického Budvaru odpovídal on-line na dotazy čtenářů.