Machinace s pozemky na Ruzyni při stavbě pražského obchvatu dokresluje problémy, s nimiž se plány na obepnutí hlavního města dálničním prstencem potýkají. Ten nebude hotový dřív než v roce 2030, politici přitom ještě před pár lety slibovali, že by po něm řidiči mohli jezdit kolem roku 2016.

Nejvášnivější diskuse se vedou o tom, kudy vést severní část z Ruzyně až k napojení na brněnskou D1. Občanští demokraté, kteří v minulých letech vládli Praze a ministerstvu dopravy, prosazovali kratší, ale výrazně dražší variantu - dálnice s mostem by vedla například přes příměstskou čtvrť Suchdol. A stála by i s výkupem pozemků 22 miliard korun. Tamní obyvatelé se proti tomu ale vzbouřili, nelíbilo se jim, že klidnou oblast nad Vltavou by měl protnout betonový gigant a tisíce aut denně. Na svou stranu postupně získali ekology i úředníky.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.