Americký list The New York Times rozeslal ve středu více než osmi milionům lidí omylem e-mail s nabídkou zvláštní slevy.

Chyba byla v tom, že byl určen jen zhruba třem stům těch, kteří se v nedávné době rozhodli zrušit předplatné a které chtěl list přesvědčit, aby jej obnovili.

E-mail obsahoval nabídku slevy 50 procent na období 16 týdnů. Pracovník listu jej ale namísto určené cílové skupině rozeslal všem, kteří byli na marketingovém seznamu, tedy asi 8,6 milionu lidí.

HNByznys na facebooku

/klikem na ikonu vstupte na profil/

"E-mail byl dnes z The New York Times poslán omylem. Měl jej dostat jen velmi malý počet předplatitelů, místo toho však byl rozeslán na rozsáhlý distribuční seznam tvořený lidmi, kteří The New York Times dříve poskytli svou e-mailovou adresu," uvedl list.

List sdělil, že případ byl čistě lidskou chybou a o narušení bezpečnosti a útok hackerů v něm žádnou roli nehrál. Předtím ale New York Times na svém profilu na Twitteru podle agentury AP napsal, že žádný takový e-mail nezasílal.

Na nabídku odpověděla řada lidí a list zpočátku svůj příslib slevy dodržoval. Později ale lidem, kteří dostali nabídku omylem, slevy uznávat přestal.