Ceny potravin v Česku nadále rostou. Obchodníci se proto snaží nalákat zákazníky jinak, zpříjemněním prostředí prodejen, věrnostními programy či dalšími službami. Například řetězec Ahold chystá změnu vzhledu padesátky svých prodejen. Obchod bude vypadat více jako tržiště a zákazníci budou mít k dispozici třeba i dětský koutek.

Na růst cen potravin tlačí daně

Zatímco před rokem stál podle Českého statistického úřadu (ČSÚ) obyčejný chléb 19 korun, nyní je to již 23 korun. Se schváleným navýšením sazby DPH ze současných 10 na 14 procent navíc odborníci očekávají další zdražování.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se