Tisíce lidí od Tokia po Paříž, od New Yorku po Moskvu otevřely včera láhve tradičního mladého vína Beaujolais Nouveau, které letos slaví 60. narozeniny. Podle odborníků se jedná o velmi dobrý ročník a vinaři doufají, že se vína prodá více než loni.

V Česku jej ale válcuje moravské i české Svatomartinské, a dokonce i burčák. "Zatímco v roce 2005, kdy se o značku začal starat Vinařský fond, se Svatomartinského vína v České republice prodalo jen 125 tisíc lahví, loni to bylo již 1,6 milionu lahví. U Beaujolais to byla zhruba jen desetina," popisuje vztah Čechů k mladým vínům předseda Svazu vinařů České republiky Jiří Sedlo.

Zatím jste si přečetli 10 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.