Velké a středně velké české firmy vynaložily letos na dobročinné účely méně peněz než loni. Může za to nejistá finanční situace i změna strategie společenské odpovědnosti. Vyplývá to ze včera zveřejněných výsledků jedné z kategorií osmého ročníku soutěže TOP Odpovědná firma, která představila osmnáct největších českých firemních filantropů. Ti letos ukrojí ze svého rozpočtu na dobročinnost celkem 668 milionů korun, o 150 milionů méně než v roce 2010.

Vůbec největším dárcem se letos stejně jako loni stal ČEZ, který přispěl stejnou částkou 375 milionů korun. Ta odpovídá zhruba 0,75 procenta loňského zisku energetického gigantu.

Své příspěvky na dobročinnost letos zvýšily banky ČSOB a Česká spořitelna a také telefonní operátoři Vodafone a Telefónica. Zbytek firem buď vyčlenil méně než loni, nebo se do soutěže přihlásily teprve letos.

 

Dobročinnost českých firem

Darci