Když letos na jaře zveřejnil časopis Billboard seznam nejlépe vydělávajících hudebníků současnosti, nikoho nezaskočilo, že na vrcholu stanula Lady Gaga. Jenže zbytek první desítky by mohl leckoho překvapit - aktuální hvězdičky z žebříčků jako Justin Bieber či Taylor Swift v něm tahají za kratší konec a mnohem lépe se daří veteránům, jako jsou Eagles nebo Paul McCartney.

Velké peníze ale vydělávají na koncertování, a když už vydají desku, tak jen proto, aby měli reklamu. Desítky let fungující hudební byznys se v nulté dekádě rozsypal. Hudební obchody i časopisy krachují a vydavatelské společnosti propouštějí zaměstnance a omezují výdaje na reklamu. Od historického vrcholu v roce 1999 klesly zisky průmyslu o 64 procent a propad se zvyšuje každým rokem. Nemůžou za to ale jen piráti, díky technologickému vývoji se mění konzumentské návyky posluchačů, kteří dávají přednost hudbě v digitálním formátu.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.