Kdyby si chtěl dnes někdo otevřít kamenný obchod s hudebními alby, bylo by to téměř stejné jako nová prodejna loukoťových kol. Obojí se sice otáčí, ale jako zboží je to už větší či menší anachronismus.

"Před třemi roky zavírali obchodníci kamenné prodejny s hudebními nosiči po desítkách", říká Pavel Bodiš z české pobočky Mezinárodní federace fonografického průmyslu (IFPI). A sami poslední mohykáni, kteří zatím své obchody s deskami definitivně nezamkli, potvrzují, že "po Vánocích" se uvidí. Jestliže česká pobočka IFPI ještě v roce 2000 skládala prodejní hitparádu alb na základě informací z téměř 140 prodejen, dnes ji podle Bodiše posílá údaje kolem 40 obchodů - a to jen ze specializované sítě Bontonland a řetězce Tesco. Přitom na prvenství v žebříčku stačí pár set kusů prodaných desek.

Zbývá vám ještě 80 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se