S průměrnými kritikami se v britských listech setkala hra Václava Havla Spiklenci, kterou uvedlo londýnské divadlo Orange Tree.

Václav Havel napsal Spiklence začátkem sedmdesátých let po pražském jaru 1968 a během normalizace, kdy již nemohl publikovat. Odehrává se v nejmenované vzdálené zemi, která se teprve nedávno zbavila diktátora, ale během chaosu ještě slabé demokracie se skupina vysoce postavených spiklenců snaží prosadit "pořádek" a vládu silné ruky.

"Vzhledem k nedávným událostem na Blízkém východě by se mohlo zdát, že jsou Spiklenci značně aktuální," píší Financial Times. "Po nějaké době se ale repetitivní pasáže začnou vyčerpávat a vzhledem k nekonečným kličkám a komplikacím je obtížné uchovat dynamiku představení."

Recenzent The Guardian napsal, že nevidí důvod, "proč se odchylovat od Havlova názoru, že to je ,nejslabší z mých her' vzhledem k tomu, že podřizuje politickou realitu intelektuálním konstrukcím. Přes všechnu dovednost herců a virtuozitu překladu Tomáše Rychetského a Carol Rocamoraové se tato hra zdá mít pro zamotaný moderní svět jen omezený význam."

Podle internetových stránek The Stage "Havel zručně mísí satiru a intriky, které by dělaly čest nejlepším dílům seriálu Jistě, pane ministře."


Havlova hra Spiklenci se zdá mít pro zamotaný moderní svět jen omezený význam.