Hlavní hvězdou stánku Škoda na autosalonu ve Frankfurtu se má stát koncept MissionL. Ten automobilka představila už na koncernovém večírku, který se odehrál v předvečer zahájení novinářských dnů na autosalonu.

MissionL rozvíjí linii naznačené konceptem Vision D představeném v březnu v Ženevě. Nový model chce nabídnout hlavně čisté linie a perfektní provedením detailů.

"Vyvážené proporce jsou tvořeny čistě modelovanými plochami a ostře řezanými liniemi. Dojem robustnosti a elegance tohoto liftbacku umocňuje zvýrazněná linie blatníků v kombinaci s 18" koly z lehké slitiny," komentuje vzhled vozu Škoda.

Dominantou přídě vozu je nová interpretace typických znaků Škoda. Mřížku chladiče, tvořenou vertikálními lamelami, lemuje chromovaný rámeček. Zejména za šera mají vyniknout přední a mlhové světlomety, jejichž upořádání má podle škodovky evokovat tvar čtyřlístku. Směrová světla a světla pro denní svícení jsou integrována do tenké linky ve spodní části hlavních světlometů.

Designéři se pokusili vytvořit krystalickou strukturu s ostrými liniemi. To má údajně připomínat řemeslné umění českých brusičů skla. Tento motiv se opakuje i na dalších místech karoserie a interiéru.

„Tuto studii jsme pojali jako velmi puristickou, plochy jsme rozdělili jednoduše, ale efektně," řekl o konceptu šéfdesignér Škody Jozef Kabaň. Vůz tak podle něj získal silný a sportovní výraz.

„Vyjadřujeme tím přímočarost a mladistvý charakter. Život se často stává tak složitým, že mnoho lidí hledá únik v preciznosti, kvalitních materiálech a minimalismu. To vše jim studie MissionL nabízí," dodal Kabaň.

Koncept MissionL je jedinou výraznou novinkou Škody na letošním autosalonu. Na jeho sériovou podobu si musíme počkat do příštího roku.

Na výstavní pološe se neobjevil ani malý městský vůz Škoda CityGo, který bude sdílet většinu prvků s nedávno představeným Volkswagenem Up!.