Po červencovém senzačním vítězství Petry Kvitové ve Wimbledonu si britští novináři českou tenistku dobírali, že jezdí ve škodovce, autě, které je na ostrovech historicky stále spjato s řadou anekdot. Rodačka z Fulneku se nenechala vyvézt z míry a svého superbu se veřejně zastala. »Proč bych si měla kupovat nové auto? Mám ho ráda«, hájila český výrobek.

Lepší reklamu, navíc zdarma, si automobilka z Mladé Boleslavi, patřící do německého koncernu VW, asi nemohla přát.

Příběh má ale pokračování. Podle Miroslava Černoška, manažera Petry Kvitové, začali šéfové firmy Škoda Auto hned po finálovém zápase usilovat, aby s wimbledonskou vítězkou navázali oficiální marketingovou spolupráci. »Manažeři Škodovky mě kvůli tomu neskutečně uháněli. Denně jsem dostával pět esemesek, telefonáty... Přerušil jsem kvůli tomu i jednání i s firmou Ford Charouz«, popisuje události v rozhovoru s týdeníkem Ekonom.

Jaké prý bylo prý jeho překvapení, když Škodovka posléze sama zájem ztratila. »Po čtrnácti dnech to jejich board, v němž jsou kromě jednoho Čecha samí Němci, zarazil. Velice mě to zklamalo. Znovu jsem si ověřil, že oni český sport podporovat nechtějí. Dali dost arogantně najevo, že úspěchy našich sportovců je nezajímají. Je to velmi smutné,«, uvedl mimo jiné Černošek. 

Výsledkem je, že Kvitová, která se teď už chystá na další grandslamový turnaj (US Open začíná 29. srpna) bude  jezdit místo ve škodovce v  BMW, tak jako ostatní Černoškovi svěřenci. Nového bavoráka si podle manažera už převzala.

Na řadě je smlouva s ČEZ

Týdeník Ekonom požádal zástupce Škody Auto o vyjádření. Mluvčí firmy Rudolf Dreithaler říká, že se s Černoškem nechtějí pouštět do »mediálních přestřelek«, přičemž ale odmítá, že by zájem o český sport neměli.

»Škoda má dlouhodobou strategii sportovního sponzoringu, jejíž základy tvoří dva hlavní pilíře – lední hokej a cyklistika. Obě sportovní oblasti jsou dále podporovány na jednotlivých mezinárodních trzích, kde značka působí. Platí zásada, že daný projekt musí zapadat do celkové koncepce a korespondovat s hodnotami značky Škoda,« reagoval mluvčí. Samotný fakt, že o Kvitovou měli nejdříve velká zájem a posléze jej ztratili, ale mluvčí nijak nekomentoval.

Manažer Černošek pro týdeník Ekonom odhadl roční reklamní potenciál Kvitové na 30 milionů korun. »A myslím, že bude naplněn,« dodal. Kromě BMW se teď  Kvitová chystá uzavřít smlouvu i s energetickou firmou ČEZ. »Ano jednáme o tom,  ale detaily zatím nejsou dohodnuty,« uvádí šéf ČEZ Martin Roman. Z dřívější doby má Kvitová uzavřeny kontrakty s firmami Nike, Wilson, Ulysse Nardin, Steilnmann a Moravia Steel.

Jiří Pšenička, týdeník Ekonom


Další informace k tématu sportovního marketingu včetně rozhovoru s Miroslavem Černoškem se dočtete v novém vydání týdeníku Ekonom, které vychází ve čtvrtek.

Související