Aktivní aerodynamika se v dnešních vozech už objevuje. Řada sportovně zaměřených aut má například výsuvný spoiler, Pagani do svého posledního supersportu instaloval čelní aerodynamické panely.

O vozy s proměnlivým tvarem karosérie se snaží i velcí výrobci. BMW před pár lety představilo koncept Gina, který měl kapotu z flexibilní látky. Da Feng ale na svém posledním projektu s názvem Flake využívá panely z uhlíkového vlákna.

Koncept Flake jich má celkem 250. Je z nich sestavena kompletně celá karosérie. Díky tomu může auto přizpůsobovat tvar aktuální situaci. Lze jej snížit a tím zlepšit aerodynamiku, může se naklonit do zatáčky, nebo při brzdění opět zvednout.

Zajímavostí jsou kola D-Wheels. Ta jsou složena z 12 samostatných "nožiček", které se umí zkracovat a prodlužovat. Tím se kola přizpůsobí konkrétnímu povrchu. Jízda tak více než klasické čtyřkolové vozidlo trochu připomíná tank.

Projekt Flake je zatím ale v čistě teoretické rovině. Designér Da Feng se ovšem dušuje, že svůj projekt ukázal bývalému technikovi stáje Williams z Formule 1, který mu potvrdil, že by auto šlo jen s několika nutnými úpravami postavit.

Pokud se ale tak nestane, nevadí. Da Feng použije projekt Flake jako svou závěrečnou práci na universitě v Coventry, kde studuje.

Související