Rostoucí popularitu slevových serverů se rozhodly v Česku zužitkovat už i první velké obchodní řetězce, které boom portálů se zlevněným zbožím a službami dosud sledovaly zpovzdálí. Zboží prostřednictvím slevových serverů nyní poprvé zkoušejí prodávat hypermarkety Globus a vlastní slevový portál v těchto dnech zprovoznila síť velkoobchodů Makro.

Češi totiž loni prostřednictvím slevových portálů, kterých v tuzemsku od loňského jara vzniklo více než 200, nakoupili různé služby a zboží za několik stovek milionů korun.

Globus sází na grilování

Společnost Globus na internetových stránkách www.nakupujemechytre.cz nabídla zákazníkům až třicetiprocentní slevu na vybrané výrobky pro grilování.

Slevové poukázky mohou lidé uplatnit při placení nákupu u pokladen hypermarketů Globus. "Považujeme tuto formu za jeden z přímých marketingových nástrojů k získání zákazníků a zvýšení povědomí o značce.

Vzhledem k tomu, že sezona grilování ještě zdaleka nekončí, nabídli jsme na portálu právě výrobky pro grilování včetně masa a uzenin z našeho vlastního řeznictví s cílem vyzkoušet zájem zákazníků o takový typ nabídek," řekl dnes ČTK mluvčí hypermarketů Globus Boris Malý.

Makro má vlastní slevomat

Velkoobchodní společnost Makro šla ještě dál a minulý týden po čtrnáctidenním zkušebním provozu oficiálně spustila vlastní slevový server www.makromanie.cz.

S padesátiprocentní slevou mohli registrovaní zákazníci pořídit například radiomagnetofon. Nyní má portál v nabídce zlevněný vysavač, GPS navigaci či láhev značkového alkoholického nápoje.

"Novým slevovým portálem zpřístupníme našim profesionálním zákazníkům cenově výhodné nabídky zboží, které online zarezervují a zaplatí. Prostřednictvím www.makromanie.cz budeme zprostředkovávat například doprodej posledních kusů zboží a další zajímavé akční nabídky," uvedl Stanislav Novotný ze společnosti Makro Cash&Carry.

Předvánoční slevový boom?

Rostoucí zájem obchodních řetězců o služby slevových portálů dnes ČTK potvrdil spolumajitel největšího slevového serveru v ČR Slevomat.cz Tomáš Čupr.

"O spolupráci s různými obchodními řetězci v současné době jednáme a rádi bychom stihli předvánoční horečku. Určitě ovšem nechceme být pouze prodejním kanálem, partnerům z řad obchodních řetězců nabídneme přidanou hodnotu," uvedl.

Podle lokálního průzkumu zaměřeného na nakupování Čechů na slevových serverech, který pro společnost KPMG Česká republika provedla výzkumná agentura Ipsos Tambor, využívá slevové servery už 49 procent dospělé populace.

Češi kupují hlavně jídlo

Češi prostřednictvím slevových portálů nakupují zejména jídlo, kosmetické a relaxační služby. Slevové servery letos začaly v Česku nabízet také zlevněné dovolené v zahraničí, které lidé mohou pořídit i za polovinu původní ceny, luxusní zboží či erotické pomůcky a služby.

Obchodní řetězce vzhledem ke svým mnohamiliardovým tržbám nemohou podle odborníků od zapojení do slevových portálů očekávat výrazný nárůst prodeje. Analytik Zdeněk Skála ze společnosti Incoma GfK ČTK řekl, že obchodní řetězce by ale prostřednictvím slevových portálů mohly zvýšit povědomí o své značce či nabídce, a to i mezi tou částí české populace, která dává přednost nakupování na internetu.

"Je to (slevové portály) nový marketingový nástroj, pomocí kterého obchodníci o sobě mohou dát vědět," podotkl.

Systém hromadných slev funguje tak, že snížení ceny obchodníci či poskytovatelé služeb dají poté, co si produkt zakoupí stanovený počet zákazníků. Lidé získají výrazné slevy a podnikatelé zase zaplní volné kapacity svých služeb nebo prodají zboží starších kolekcí.