Když v roce 1975 uplynulo sto let od narození Thomase Manna (1875-1955), zástupy spisovatelů tvrdily, že jim nikdo není lhostejnější než autor Kouzelného vrchu a Smrti v Benátkách, unavovalo je virtuózní univerzum spojené s nostalgií, jaké představují dva romanopisci dvacátého století: Marcel Proust a Thomas Mann, tato "zuřivá vášeň pro vlastní já". Německý prozaik a esejista, nositel Nobelovy ceny, ovládal němčinu jako málokdo a už v devatenácti objevil svůj styl. Vytvořil velké románové dílo, byť "přecitlivělý byl jako primadona a marnivý jako tenorista. Byl vztahovačný a samolibý, chladný, bezohledný, a někdy dokonce krutý."

...

Pokračování tohoto článku si mohou přečíst jen předplatitelé. Děkujeme za vaši přízeň.
Obsah starší než měsíc je součástí archivu a do článků zdarma se nepočítá. Chcete číst bez omezení? Předplaťte si plný přístup.
Předplatit od 199 Kč / měsíc
Máte již předplatné?