Nákladní vozy, letadla, lodě. Desítky tisíc velkých dopravních prostředků prodávalo Československo za socialismu do Sovětského svazu. Ještě dnes tam tisíce z nich, v různých stavech opotřebení, slouží. I potopený parník Bulgarija, na kterém v neděli ve Volze utonula více než stovka pasažérů, postavily československé loděnice, nejspíše ty v Komárnu.

"Ano, tak na 99 procent," říká Ivan Trautner, šéf Českých loděnic. "Obecně je stav plavidel v Rusku špatný. I ty nejstarší české lodě (Bulgarija byla postavena v padesátých letech) by ovšem ještě mohly splňovat všechny normy, kdyby procházely pravidelnými servisy," dodává Trauter.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se