Ministerstvo dopravy reklamní plochy u silnic nechce, a proto se smlouvy umožňující jejich provoz nebudou obnovovat. Podle mluvčího ministerstva Jakuba Ptačinského je však nelze jednoduše zrušit. "Abychom se vyhnuli soudním sporům, necháváme tyto problematické smlouvy v maximální míře doběhnout," řekl.

Desetiletá smlouva je podle něj stanovena jako nejzazší mez, nicméně na základě připomínkového řízení k novele a po jednání se zástupci krajů by se lhůta mohla zkrátit i na pět let.

Ano billboardům v obcích?

Za okamžité ukončování smluv o billboardech dlouhodobě bojuje obecně prospěšná společnost Acta non verba. Ta v desetileté lhůtě vidí legalizaci reklam na další roky. Ředitel společnosti Vojtěch Razima upozornil, že zákaz reklamních sdělení se nebude týkat obcí a zastavěných území, která jsou podle něj reklamou zahlcena nejvíce.

V obcích totiž odpadá hlavní důvod zakazování reklamních sdělení, protože kvůli nižší rychlosti se výrazně zmenšuje jejich nebezpečnost. Rozhodnutí o povolení reklam v zástavbě podle Ptačinského nepřísluší ministerstvu, ale přímo obcím, které situaci mohou řešit obecní vyhláškou.