Dvě různé firmy v rozdílných oborech se v posledních dnech vypořádávají s podobnými argumenty. Ty je obviňují ze zneužití dominantního postavení na trhu. Firma Student Agency, lídr v dálkové přepravě osob autobusy, i společnost ČEZ, největší výrobce a prodejce elektřiny v Česku, čelí zpochybňování velikosti takzvaných relevantních trhů, na kterých působí.

Zjednodušeně jde o to, zda má zákazník na určitém vymezeném trhu (například u dálkových jízdenek) vedle velkého hráče (velké firmy) na výběr i jiné podobné varianty (podobnou službu či výrobek za podobnou cenu). Pokud je určitý relevantní trh vymezen příliš úzce, může být "velký hráč" snáze označen za dominantního, čímž pro něj platí mnohem tvrdší soutěžní pravidla. Firmy tak mohou chybným vymezením relevantního trhu tratit velké částky. "Je to ta nejdůležitější a nejzásadnější část soutěžní analýzy," potvrzuje Robert Neruda, právník kanceláře Havel, Holásek & Partners.

Zatím jste si přečetli 20 % textu. Pokračování je k dispozici pouze pro platící čtenáře.

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.