Francouzský Colbertův výbor, lobbistické sdružení francouzských výrobců luxusního zboží, včera oznámil, že vůbec poprvé přijal za své členy nefrancouzské výrobce. Jsou to české sklárny Moser, maďarská porcelánka Herend a z Německa výrobce fotoaparátů Leica a výrobce hodinek a psacích potřeb MontBlanc. Za cíl tohoto kroku označil výbor posílení svého vlivu u orgánů Evropské unie.

"Jde o vytvoření co nejmocnější sítě, aby nás bylo v Bruselu co nejlépe slyšet," řekla představitelka výboru Elisabeth Ponsolleová des Portes. Poukázala přitom na to, že výrobci přepychového zboží ze zemí Evropské unie ovládají 68 procent a spolu se švýcarskými 75 procent světového trhu.

Rozhodnutí bylo podle agentury AFP schváleno na středeční pařížské schůzce se třemi dalšími evropskými asociacemi odvětví luxusu - italskou Fondazione Altagama, britským Walpole a španělským Círculo del Lujo Fortuny.

Objem trhu s luxusem se v letech 1995 až 2010 zvýšil ze 77 na 172 miliard eur. Ve Francii se za tu dobu obrat 75 společností, jež sdružuje Colbertův výbor, zvýšil pětkrát a dosáhl 26 miliard eur, řekla Elisabeth Ponsolleová des Portes.

Výrobci luxusního zboží chtějí podle AFP v Bruselu dosáhnout harmonizace právních a fiskálních pravidel v zájmu usnadnění přeshraničního obchodu a pokroku v oblasti bezpečnosti elektronického obchodu.

Chtějí se rovněž mobilizovat s cílem proniknout na velmi chráněný trh v Indii a v Brazílii a mít větší vliv na dialog mezi EU a Čínou o duševním vlastnictví a boji proti padělání.


Jde o vytvoření co nejmocnější sítě, aby nás bylo v Bruselu co nejlépe slyšet.
Elisabeth Ponsolleová des Portes, představitelka Colbertova výboru