K nepochopení dochází při komunikaci prakticky každý den. Historicky poprvé k tomu došlo nejspíše při babylonském zmatení jazyků, kdy všichni na stavbě věže směřující k oblakům komunikovali každý "po svém". K dokončení díla už potom zcela logicky nikdy nedošlo. Podobná situace nastává u advokátů, přesněji mezi advokáty a zbytkem populace. Smutné na této situaci je, že si to právníci velice často neuvědomují.

Ona to není chyba právníků, protože jejich řemeslem je přesnost. Bezdůvodné obohacení samozřejmě není náhrada škody, správní rada není představenstvo a akreditiv není úvěr, to ví každý student práv. Vrcholem právnické přesnosti je však snaha opravovat laiky v tom, že firma není firma, ale jde pouze o "obchodní jméno" - a firma je přece společnost. Vždyť za to nemohou, že obchodní zákoník zavedl název, který se ani v nejmenším nepotkává s běžným jazykem.

Zbývá vám ještě 70 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se