Prada plánuje prodat na burze 423,3 milionu akcií, což je asi 16,5 procenta kapitálu, za cenu od 36,5 až 48 hongkongských dolarů (79 až 104 Kč).

Současné cenové rozpětí ohodnocuje firmu na 11,4 miliardy až 14,6 miliardy dolarů, v přepočtu 192 až 246 miliard korun. Z nabídky by firma mohla získat až 2,6 miliardy dolarů. Prada chce zisk z prodeje použít na snížení dluhu a expanzi v Asii.

Prada působí na trhu již 98 let. Majoritním vlastníkem firmy s podílem 95 procent je návrhářka Miuccia Prada a její manžel Patrizio Bertelli. Zbývajících pět procent vlastní italská banka Intesa Sanpaolo. Firma prodává oděvy a módní doplňky pod značkou Prada a trendové modely pod značkou Miu Miu.

Prada v loňském fiskálním roce do konce ledna vykázala zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) 536 milionů eur (13,1 miliardy Kč). Čistý zisk stoupl o 150 procent na 251 milionů eur. Tržby vzrostly o 31 procent na 2,05 miliardy eur. V první polovině letošního roku čeká zvýšení zisku o 46 procent.

Prada si vybrala pro svoji primární nabídku Hongkong, protože sází na růst zájmu o luxusní zboží v Číně. Do roku 2015 se má Čína na celosvětových tržbách z prodeje luxusního zboží podílet 20 procenty. Prada provozuje v oblasti Asie a Tichomoří asi třetinu ze svých 326 značkových obchodů a region patří mezi nejrychleji rostoucí.

Někteří analytici však upozorňují na současnou nestabilitu trhů. Výrobce kufrů Samsonite kvůli tomu stanovil svoji cenu pro primární nabídku na dolní konci rozpětí a australská těžební firma Resourcehouse stáhla své plány na prodej.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru