Primární nabídka akcií italského módního domu Prada v Hongkongu by se měla uskutečnit 24. června. Firma plánuje zisk z prodeje akcií použít na expanzi a snížení dluhu. Uvedla to agentura Reuters s odvoláním na dokument o podmínkách nabídky, který se jí podařilo získat.

Prada plánuje prodat 423,3 milionu akcií, tedy zhruba 16,5 procenta kapitálu. Hodnota primární nabídky by měla být zhruba dvě miliardy USD (34,06 miliardy Kč). Cena akcií má být stanovena 17. června. Prada se stane první italskou firmou obchodovanou v Hongkongu.

Prada chce 75 procent zisku z primární nabídky použít v příštích 18 měsících na další expanzi a renovaci svých obchodů. Firma sází hlavně na růst poptávky po luxusním zboží v Číně a dalších oblastech Asie.

Tržby z Asie by v příštích třech letech měly překonat tržby z evropských trhů. Zbývající peníze půjdou na snížení dluhu, který se pohybuje kolem jedné miliardy eur.

Prada v loňském fiskálním roce do konce ledna vykázala zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) 536 milionů eur (13,1 miliardy Kč). Čistý zisk stoupl o 150 procent na 251 milionů eur. Tržby vzrostly o 31 procent na 2,05 miliardy eur. Módní dům provozuje v oblasti Asie a Tichomoří asi třetinu ze svých 326 značkových obchodů a region patří mezi nejrychleji rostoucí.

Prada působí na trhu již 98 let. Majoritním vlastníkem firmy s podílem 95 procent je návrhářka Miuccia Prada a její manžel Patrizio Bertelli. Zbývajících pět procent vlastní italská banka Intesa Sanpaolo. Firma prodává oděvy a módní doplňky pod značkou Prada a trendové modely pod značkou Miu Miu.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru