Stát začne šetřit na stavbě silničních mostů. Jak přiznalo Ředitelství silnic a dálnic, nikdo ze státních úředníků neví, za jakou cenu firmy mosty stavějí. Ty přitom tvoří až 40 procent ceny nákladů na stavbu dálnic.

Až dosud se nákladné mosty stavějí jako součást silnic a dálnic. Stát je přebírá od firem, kterým úsek svěří. Ty si ovšem na mosty najímají subdodavatele, speciální mostařské firmy.

„Známe cenu, za jakou přebíráme most od dodavatele. V ní už je ale obsažena marže. Skutečnou cenu, za kterou staví subdodavatel, nikdo neví,“ přiznává ředitel odboru výstavby Ředitelství silnic a dálnic René Poruba.

Porubu před nedávnem přivedl do úřadu s cílem hledat úspory bývalý ministr dopravy Vít Bárta.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.