Cestovní agentura Švejk tur, která provádí po Česku ruské turisty, začíná hledat schopného kreslíře. Soud jí zakázal lákat klienty na logo s nejznámější podobou dobrého vojáka, kterou před lety nakreslil český malíř a ilustrátor Josef Lada.

Manažeři cestovní kanceláře totiž nebyli domluveni s vnukem výtvarníka, který vlastní autorská práva na Ladovy kresby.

Ruská cestovka není zdaleka jedinou firmou, která při svém podnikání sáhla po známé literární nebo televizní postavě. Z českých fiktivních hrdinů se již vedle Švejka v byznysu uplatnili třeba Golem, Ferda mravenec či Pat a Mat. Důvod je nasnadě: všichni je znají, spojují si s nimi příjemné emoce a lehce si je zapamatují.

Zbývá vám ještě 90 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se