České aerolinie (ČSA) se rozhodly k zásadnímu kroku – budou expandovat na bratislavské letiště M. R. Štefánika, kde zřídí svoji základnu.

Od června pak ČSA nabídnou z Bratislavy lety do šesti evropských měst – mj. Amsterdamu, Bruselu či Barcelony.

Celkem by aerolinky měly nabízet 24 letů týdně, které bude obsluhovat letoun Boeing 737-500. "České aerolinie se rozhodly svůj letový řád významně přizpůsobit potřebám slovenských klientů," uvedly ČSA v tiskové zprávě.

Do Barcelony bude ČSA létat dvakrát týdně, třikrát týdně zas do Bruselu a kyperské Larnaky, čtyřikrát do Amsterdamu a pětkrát do Říma. Během celého týdne bude společnost létat do Paříže.

 

České aerolinie

- V současnosti nabízejí ve spolupráci se svými partnery spojení do 91 destinací ve 45 zemích světa.

- Společnost zaměstnává zhruba čtyři tisíce lidí a provozuje 18 letadel Airbus, osm letadel typu Boeing a 12 turbovrtulových letadel ATR určených pro kratší vzdálenosti.

- Od roku 2001 jsou České aerolinie členem letecké aliance SkyTeam, která nabízí klientům členských aerolinií velký výběr destinací, tisíce frekvencí a návazných spojení.

„K rozhodnutí zahájit operování přímých letů z metropole Slovenska nás vedlo nejčastější směrování cestujících na přestupních letech Českých aerolinií z Bratislavy přes Prahu dále do sítě společnosti. Druhým faktorem je, že bratislavské letiště nemá přímé spojení s hlavními letišti v Bruselu, Barceloně nebo Paříži, zcela chybí spojení do Amsterdamu a populární Larnaky,"  uvedl Jiří Marek, viceprezident pro Obchod a marketing Českých aerolinií.

 

Prodej letenek začne v úterý 17. května, do té doby chtějí aerolinie tajít i nabízené destinace. Přesný letový řád a dny zahájení operování z Bratislavy do jednotlivých destinací České aerolinie oznámí na začátku příštího týdne, spolu se zahájením prodeje letenek.

"Slovenský trh nabízí zajímavý potenciál. České aerolinie tak cestujícím ze Slovenska nabídnou pohodlné přímé spojení do nejčastěji požadovaných evropských destinací,“ dodal Marek.

ČSA by měly do Bratislavy přijít poté, co se z největšího slovenského letiště stáhnou polské aerolinie LOT. Ty kvůli nízkému zájmu cestujících po roce od příštího týdne zruší přímou linku do Varšavy.

Slovensko na rozdíl od okolních zemí nemá svého národního leteckého přepravce, největším operátorem v Bratislavě jsou irské nízkonákladové aerolinie Ryanair. Letiště M. R. Štefánika, které chce vláda pronajmout soukromému investorovi, nabízí zejména spojení do evropských měst, při letech do zámoří Slováci využívají nabídku dopravců na nedalekém letišti v rakouském Schwechatu.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru