Amazon dnes představil ještě levnější čtečku elektronických knih Kindle, která je dlouhodobě nejprodávanějším kusem zboží v největším internetovém obchodu Amazon.com.

Výrobce snížil cenu oproti běžnému Kindle o 25 dolarů na 114 dolarů. V přepočtu se započítaným DPH tedy nová čtečka stojí asi 2500 korun.

O snížení ceny se postará inzerce v podobě spořiče obrazovky s reklamním sdělením. Reklama se zobrazuje také na spodní hraně základní obrazovky.

Pro české zákazníky má ale nabídka levnějšího Kindle jeden háček. Novou verzi zařízení posílá Amazon pouze na adresy v rámci USA.

Reklamy podle Amazonu budou využívat vlastnosti elektronického inkoustu, kteýr tvoří displej Kindle a všechna reklamní sdělení nejprve projdou uživatelskými testy. Zákazníci, kteří si „reklamní“ Kindle pořídí pak budou moci Amazonu posílat názory na typ reklamních sdělení, která jim vyhovují. V první vlně sponzorovaných Kindle budou reklamy Vuicku, Procter & Gamble a Visa.