Hudbu ve fyzické podobě, např. CD nebo DVD, kupují stále starší ročníky. Například ve Velké Británii, což je třetí největší trh s hudbou na světě, mají nahrávací společnosti větší tržby od lidí ve skupině nad šedesát let než od mladých do třiceti let. Vyplývá to z údajů britského sdružení nahrávacího průmyslu BPI za rok 2009.

Podobný trend panuje i v Česku. Shodují se na tom velká hudební vydavatelství, i když přesná čísla nejsou k dispozici. "Fyzické nosiče hudby se prodávají pro cílovou kategorii 40 a 50 let a výše," říká Tomáš Filip, generální ředitel Universal Music Group ČR, jedničky v objemu prodeje hudby na českém trhu.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se