Tuzemským tvůrcům chybí odvaha, příliš se přizpůsobují tomu, co chtějí diváci vidět, a málo se věnují tomu, co chtějí sami říct (je-li tedy co), naznačil v jednom rozhovoru režisér Václav Kadrnka, jehož film Osmdesát dopisů se po světové premiéře na Berlinale blíží do českých kin.

Narážka na marketingové přemýšlení o filmu, které zabíjí veškerou tvorbu, není ničím novým. Tak či onak ji vyslovuje každý filmový klasik. Například Andrej Tarkovskij tvrdí, že při vymýšlení filmových obrazů ho diváci vůbec nezajímají. Ani těch dvacet procent lidí, kteří chodí do kina, aby se nechali překvapovat vizuálně, tělesně, myšlenkově. Tarkovského nejdříve zajímá svět, který vytváří - jeho pravdivost, říká Tarkovskij na dnešní dobu dost absolutně a vážně - teprve potom jakékoliv reakce ostatních. Ovšem ta radost, když dojde k rezonanci s publikem a ukáže se, že autor není šílenec ani autista.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.