Film Václava Havla lze číst jako filmový záznam divadelní inscenace. Potom je zajímavé srovnání Havlovy režijní interpretace sebe sama a vůbec prvního jevištního zpracování režisérem, kterého si dramatik sám vybral, Davidem Radokem. Ten uvedl Odcházení ve světové premiéře v květnu 2008 na scéně pražského divadla Archa.

Také Radok, u jehož otce, proslulého režiséra Alfréda Radoka, Havel působil jako asistent, nebyl tak docela na svém, neboť ve Švédsku, kde trvale působí, režíruje opery, nikoli činohry. Operní monumentálnost se tak logicky stala jeho východiskem při výkladu Havla. Naproti tomu dramatik ve svém filmu zvolil lidovější, frašce se blížící vyznění.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.