Kia Picanto přichází poprvé s možností volby mezi tří- a pětidveřovou karoserií. Design vozu byl inspirován novým Ceedem a jeho tygří maskou, zezadu zaujmou prolamovaná světla, která se už objevila na MPV Kia Carens. Délka se zvětšila na 3,6 metru, což se pozitivně projevilo jak na prostoru pro cestující, tak na objemu zavazadelníku, který má rovných 200 l.

Picanto nabídne trojici nových zážehových motorů Kappa, které sdílí s Hyundai i10. Litrový tříválec bude dostupný ve výkonových verzích 51 kW (69 k) a 60 kW (82 k). Čtyřválec 1,25 l nabídne výkon 63 kW (85 k) a vyšší točivý moment 121 Nm. Standardem je pětistupňová manuální převodovka, pro čtyřválec se bude dodávat i čtyřstupňový automat. Spotřebu snižuje systém Stop/Start.

Také Rio se bude nabízet ve tří- a pětidveřovém provedení, jeho design však odkazuje na SUV Sportage.  Nárůst rozměrů přináší prostornější kabinu i zavazadelník (288 l). Palubní deska je zcela nová, používá hodnotnější materiály a přístroje uspořádané ve třech tubusech.

Základní pohonnou jednotkou je zmiňovaný čtyřválec 1,25 l, dále se nabízí benzínový 1,4 l a dvojice dieselových motorů: tříválec 1,1 l a čtyřválcový 1,4 l. Kromě benzínového 1,25 l je standardem šestistupňová manuální převodovka, k zážehové 1,4 nabídne Rio také čtyřstupňový automat. S naftovým tříválcem Rio dosáhne kombinované spotřeby 3,2 l/100 km.

Optima Hybrid je pro značku premiérou v oblasti alternativních pohonů. Spojením čtyřválce 2,4 litru a elektromotoru se docílilo o 40 % nižší spotřeby oproti stejnému motoru v běžném provedení. Optima Hybrid přitom zachovává dobré dynamické parametry: zrychlení 0-100 km/h za 9,2 vteřiny a maximální rychlost 195 km/h.

Hybridní systém kombinuje zážehový motor s malým elektromotorem o výkonu 30 kW (40 k) a točivém momentu 205 Nm. V součtu tak vůz podává výkon 153 kW (209 k) a disponuje točivým momentem 265 Nm.

Mezi elektromotorem a zážehovou jednotkou se nachází spojka, která umožňuje jízdu čistě na elektrický pohon až do rychlosti 100 km/h. Odpadá tím nutnost použít u šestistupňového automatu hydrodynamický měnič. Při jízdě ustálenou rychlostí funguje elektromotor jako generátor a dobíjí lithium-polymerové baterie.