Brněnská Student Agency chce zvýšit svůj podíl na trhu s letenkami v Česku. Od čtvrtka nabídne týden parkování zdarma na ruzyňském letišti.

"Bude to platit i pro letenky s nízkonákladovými dopravci," potvrzuje mluvčí Student Agency Aleš Ondrůj. Nabídka bude podle něj platit minimálně na letenky koupené do konce února.

Týdenní parkovné na pozemku GoParking nedaleko letiště podle běžného ceníku stojí 900 korun. Ostatní prodejci letenek zatím parkování na letišti sice nabízejí za zvýhodněné ceny, žádný ale v ceně letenky. Mimo záznam pochybují, že by z marží dokázala Student Agency tyto náklady pokrýt a považují to za marketingový tah s cílem zlepšit si pozici na trhu. To potvrzuje i šéf firmy Radim Jančura. "Když bojujeme o trh, tak to pro nás ziskovost není až tak důležitá," říká.

Prodeje letenek Student Agency včetně sesterské společnosti Orbix v loňském roce klesly podle neoficiálních údajů o 4,3 procenta. Trh přitom rostl v průměru o 3,4 procenta. Podíl na trhu tak skupině klesl z 25 na 23 procent, i tak ale zůstává jasnou jedničkou na trhu.

Naopak téměř o pětinu loni vzrostly prodeje dvojky na trhu společnosti Asiana, právě na její klienty akce Student Agency cílí. "Nekalou konkurenci nekomentujeme. Svoje aktivity rozvíjíme bez ohledu na Student Agency," komentovala novinku ředitelka firmy Asiana Šárka Litvinová.