Češi neustále hudrují, že z tuzemské hudební scény není co vyvážet do zahraničí. Právě probíhající týden česko-slovenského jazzu v prestižním vídeňském klubu Porgy & Bess spíš ale vyvolává otázku, proč zemi v historicky největším rozpuku českého jazzu reprezentují hudebníci s věkovým průměrem pětašedesáti let.

Z trojice vybraných Čechů totiž jedině kontrabasista Miroslav Vitouš stále tvoří současnou hudbu, byť s českým jazzem nemá nic společného od své emigrace v šedesátých letech. Naopak vystoupení Jiřího Stivína a Františka Uhlíře do světa vysílají zprávu, že žádný současný český jazz není. Zvláštní paradox, když vloni vyšlo rekordních třiačtyřicet tuzemských jazzových desek, kapely slaví úspěchy v evropských soutěžích a jazz už jde u nás studovat i vysokoškolsky. Neotřelé mladé kvarteto Points vyhrálo soutěž španělského festivalu v Getxu, kytarista David Dorůžka vydal album u vydavatelství Fresh Sound a Dano Šoltis jako první bubeník v historii uspěl v soutěži festivalu Jazz nad Odrą.

Zbývá vám ještě 60 % článku
První 2 měsíce předplatného za 40 Kč
  • První 2 měsíce za 40 Kč/měsíc, poté za 199 Kč měsíčně
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Nově všechny články v audioverzi
Máte již předplatné?
Přihlásit se