Češi neustále hudrují, že z tuzemské hudební scény není co vyvážet do zahraničí. Právě probíhající týden česko-slovenského jazzu v prestižním vídeňském klubu Porgy & Bess spíš ale vyvolává otázku, proč zemi v historicky největším rozpuku českého jazzu reprezentují hudebníci s věkovým průměrem pětašedesáti let.

Z trojice vybraných Čechů totiž jedině kontrabasista Miroslav Vitouš stále tvoří současnou hudbu, byť s českým jazzem nemá nic společného od své emigrace v šedesátých letech. Naopak vystoupení Jiřího Stivína a Františka Uhlíře do světa vysílají zprávu, že žádný současný český jazz není. Zvláštní paradox, když vloni vyšlo rekordních třiačtyřicet tuzemských jazzových desek, kapely slaví úspěchy v evropských soutěžích a jazz už jde u nás studovat i vysokoškolsky. Neotřelé mladé kvarteto Points vyhrálo soutěž španělského festivalu v Getxu, kytarista David Dorůžka vydal album u vydavatelství Fresh Sound a Dano Šoltis jako první bubeník v historii uspěl v soutěži festivalu Jazz nad Odrą.

Pokračování textu je k dispozici pouze pro platící čtenáře

Předplatitelé mají i řadu dalších výhod: nezobrazují se jim reklamy, mohou odemknout obsah kamarádům nebo prohlížet archiv.

Proč ji potřebujeme?

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě. Zároveň vám založíme uživatelský účet, abyste se mohli k článku kdykoli vrátit a nemuseli jej platit znovu. Pokud již u nás účet máte, přihlaste se.

Potřebujeme e-mailovou adresu, na kterou pošleme potvrzení o platbě.

Pokračováním nákupu berete na vědomí, že společnost Economia, a.s. bude zpracovávat vaše osobní údaje v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů.

Vyberte si způsob platby kliknutím na požadovanou ikonu:

Platba kartou

Rychlá online platba

Připravujeme platbu, vyčkejte prosím.
Platbu nelze provést. Opakujte prosím akci později.