Barcelona si až dosud zakládala na tom, že jako jediný ze špičkových světových klubů místo na dresu neprodává. Naopak ve svých zápasech dělala reklamu Dětskému fondu OSN UNICEF a ještě do něj přispívala částkou 1,5 milionu eur ročně. Viceprezident klubu Javier Faus na dnešní tiskové konferenci prohlásil, že UNICEF z dresů nezmizí. Reklamní experti prý hledají řešení, jak obě loga propojit.

Katar, který v minulém týdnu získal pořadatelství fotbalového mistrovství světa v roce 2022, tak proniká i do jednoho z nejlepších světových klubů. Nadace pro podporu vzdělání a vědy, kterou založil před patnácti lety katarský emír Hamad bin Chalífa Sání, s Barcou spolupracuje už delší dobu. Trenér Josep Guardiola veřejně podporoval kandidaturu Kataru na pořádání MS.

Barcelona podle smlouvy dostane za zbytek letošní sezony 15 milionů eur a za každý z následujících pěti let 30 milionů. Dosud nejlukrativnější sponzorské smlouvy měly podle studie firmy Sport+Markt anglické kluby Manchester United a FC Liverpool. Prvnímu platí americká pojišťovací společnost AON ročně 23,6 milionu eur a druhý dostává stejnou sumu od britské banky Standard Chartered.

Real Madrid má s internetovou sázkovou společností bwin smlouvu na 23 milionů eur ročně. Podle auditorské firmy Deloitte byl loni nejlépe vydělávajícím fotbalovým klubem světa, když jeho příjmy překročily hranici 400 milionů eur. Barcelona byla v žebříčku druhá s příjmy o 35 milionů eur nižšími. Přesto pro ni sezona skončila ztrátou 77 milionů eur.