Souboj Microsoftu a Sony o nejlákavější herní dárek pod vánoční stromeček se přiostřuje. Obě firmy se snaží přesvědčit veřejnost, že právě o jejich produkt je enormní zájem. S aktuálními čísly prodaných ovladačů Kinect přišel Microsoft, který se pochlubil tím, že si za prvních 20 dní koupilo Kinect 2,5 milionu hráčů po celém světě. Vysoká poptávka panuje i v Česku: "V současné chvíli čelíme obrovské poptávce a většinu dodávek si zákazníci rozeberou v rámci předobjednávek, ještě než přijdou na sklad,“ vysvětluje Jan Samko, marketingový ředitel Alza.cz.

Sony na oznámení Microsoftu zareagovalo zveřejněním vlastních čísel. Celosvětově Sony prodalo už 4,1 milionu startovacích balíčků PlayStation Move. Toto číslo je ale trochu matoucí. Jde totiž o prodeje ze strany Sony do prodejního řetězce, tedy o expedované kusy. Analytici skutečné prodeje koncovým zákazníkům odhadují na přibližně stejné úrovni, jaké dosáhl Microsoft. Sony ale na tento výsledek potřebovalo o dva měsíce delší dobu.

Intenzivnější zájem o Kinect pro Xbox 360 vychází mimo jiné z intenzivní marketingové kampaně, na kterou Microsoft vyčlenil až 500 milionů dolarů, tedy asi 9,5 miliardy korun. Ovladač Kinect rozdávala Oprah účastníkům své talkshow, Kinect si zahrál i v seriálu How I Met Your Mother.

Kromě chlubení se počty prodaných kusů obě firmy manipulují s dostupností svých pohybových ovladačů na trhu. Zatímco pohybové ovládání v kombinaci s Xboxem 360 nebo PlayStation 3 lze koupit na každém rohu, samostatné ovladače pro stávající majitele herních zařízení obou firem, jsou mnohem hůře dostupné. Na tuto skutečnost upozornil analytik Michael Pachter, který se specializuje na investiční poradenství v oblasti videoherního průmyslu.

Přímý souboj obou systémů pohybového ovládání i představení nejzajímavějších her přinesou Hospodářské noviny ve svém úterním vydání.

Související
Newsletter

Týden s technologiemi Otakara Schöna

Události posledního týdne ve světě technologií podle Otakara Schöna

Editor rubriky Tech Otakar Schön pro Vás vybírá nejzajímavější nebo nejzásadnější události ze světa technologií, které se odehrály v uplynulém týdnu. Každý pátek v podvečer najdete ve své mailové schránce.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru