Mnichovská automobilka potvrdila, že se chystá do výroby sériové verze konceptu Vision Efficient Dynamic. Ten se poprvé světu představil na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2009. Produkční verze by se příliš od konceptu odlišovat neměla. A to co týče vzhledu i pohonu.

Vůz bude mít takřka shodné tvary a vzhůru vyklápěné verze. Posádku sveze v uspořádání 2+2. BMW už zveřejnilo první "špionážní" snímky sporťáku, které pořídilo během testování. Mnichov zatím nechce prozradit, kolik kusů se nakonec vyrobí. Cena by se měla ale pohybovat kolem 3,5 milionů korun.

Pod kapotou BMW Vision Efficient Dynamics by se mělo skrývat jedno z prvních hybridních soustrojí používající naftový agregát. Půjde o tříválcový turbodiesel spojený s elektromotory na přední i zadní nápravě. Celkový výkon bude 241 kW (328 koní).

To by mělo mnichovskému sporťáku stačit na stovku překonanou za 4,8 sekundy. Přitom by měl v kombinovaném cyklu spotřebovat jen 3,76 litrů nafty na 100 km. To je méně než Toyota Prius. Emise 99 g CO2 na 100 km uspokojí nejpřísnější ekologické normy.

BMW Vision Efficient Dynamics, které nakonec s největší pravděpodobností dostane jiné jméno, bude patřit do kategorie plug-in hybridů. Lithium-polymerové baterie tedy půjde dobíjet i z běžné zásuvky. Auto dokáže jet 50 km pouze na elektrický pohon.