Trvalý růst prodejů na čínském trhu a velký zájem o nové modely Škoda Yeti a Škoda Superb Combi jsou hlavní příčiny růstu tržeb i zisků největší tuzemské automobilky.

Škoda Auto za letošní tři čtvrtletí utržila více než 160 miliard korun a její provozní zisk dosáhl osmi miliard korun. Oproti stejnému období loňského roku tak tržby automobilky vzrostly o 16,3 procenta a provozní zisk o 64,4 procenta. S téměř 590 tisíci prodanými vozy v období od ledna do září tohoto roku dosáhla Škoda Auto současně nového prodejního rekordu, odbyt oproti loňsku zvýšila o 12,8 procenta.

"Pozitivní finanční výsledky prvních devíti měsíců roku letošního roku jsou důsledkem trvalého a ziskového růstu podniku. Nikdy předtím jsme v prvních devíti měsících roku neprodali více vozů než letos. V tomto kurzu pokračujeme. Výrazně přitom chceme přidat právě na globálních růstových trzích v Rusku, Indii a v Číně. Současně chceme posílit svou dobrou pozici v Evropě," řekl šéf automobilky Winfried Vahland.

Naznačil i očekávaný výsledek celého roku.

"Dá se říci, že neočekáváme žádné negativní zvraty. Model Škoda Yeti je vyprodaný, nestačíme jej vyrábět. A v Číně, která je nyní největším automobilovým trhem světa, letos očekáváme prodej 180 tisíc našich vozů," řekl Vahland. Podle dřívějších odhadů analytiků Škoda Auto letos prodá rekordní počet 730 tisíc aut a její tržby mají převýšit 210 miliard korun.

Vedle zvýšených prodejů je příčinou meziročního růstu provozního zisku o 64 procent také zlepšený modelový mix.

"Razantně vzrostly prodeje modelů Yeti a Superb s vyšší ziskovou marží než má model Fabia. Ten dominoval prodejům loni díky šrotovnému v Německu," připomněl mluvčí Škodovky Rudolf Dreithaler.

Vysokou dynamiku vykazují prodejní výsledky na růstových mimoevropských trzích. V Číně prodala značka Škoda za devět letošních měsíců 134 470 vozů, což je téměř o 65 procent aut více než ve srovnatelném období minulého roku. V Indii si škodovky koupilo 14 224 zákazníků a tím tamní prodej vzrostl o 36,6 procenta. V Rusku vzrostly prodeje o 35,2 procenta a činily tak 34 273 vozů.

Kromě Německa vzrostly prodeje škodovek také v západní Evropě, především ve Velké Británii, Francii, Španělsku, Rakousku, Belgii a ve Švýcarsku.

V České republice posílila Škoda své vedoucí postavení, když zvýšila odbyt o 9,2 procenta na 43 666 vozů.

"V příštím roce očekáváme další výrazný růst, především v Číně, Indii a Rusku," dodal Vahland.

 

Výsledky Škodovky za 3. čtvrtletí 2010