Firma Student Agency od 1. listopadu zdraží takzvané otevřené jízdenky z Prahy do Hradce Králové, Českého Krumlova a Karlových Varů. Firma o tom informovala na svém webu. Mluvčí Aleš Ondrůj ČTK řekl, že cena otevřené jízdenky byla na těchto tratích dočasně z marketingových důvodů nastavena níž než cena plného jízdného.

Při koupi otevřené jízdenky si klient pořídí dopředu lístek, který na dané trase může použít v jakýkoliv den. "Změna jízdného směrem nahoru se pohybuje mezi deseti a 20 korunami," uvedl Ondrůj. Navýšení cen se podle něj netýká takzvaných kreditních jízdenek, kdy se cestující zaregistruje u firmy a dostane speciální nabíjecí kartičku, kam si nahrává kredit.

Dospělí, kteří nemají kreditní jízdenku, zaplatí například při cestě mezi Prahou a Hradcem Králové 90 korun místo dosavadních 70 Kč. Ceny kreditních jízdenek mezi Prahou - Hradcem zůstávají na 50 Kč. Rozmezí cen na trati mezi Prahou a Českým Krumlovem pro dospělého je 160 korun (kreditní jízdenka) až 180 korun (otevřená jízdenka a jízdenka na pevné datum) a mezi Prahou a Karlovými Vary 100 a 140 korun. "Veškeré změny jsou platné pro rezervace a nákupy až od 1. listopadu. Jízdenky zakoupené a rezervované před tímto datem se řídí dosavadní cenou," podotkl mluvčí.

Od listopadu nebude také nově na lince Praha - Brno uznávaná sleva ISIC, platit bude jen žákovské jízdné.

Autobusy Student Agency, která patří podnikateli Radimu Jančurovi, přepravily za první tři čtvrtletí letoška 2,97 milionu lidí, což je o sedm procent cestujících více než loni. Největší nárůst - zhruba 90 procent, vykázala linka Praha - České Budějovice - Český Krumlov, kterou využilo 250.000 lidí.

Student Agency loni zvýšila zisk na 100 milionů korun. Obrat firmy dosáhl zhruba čtyři miliardy Kč, což je zhruba stejně jako v roce 2008. Letos firma plánuje zisk zdvojnásobit na 200 milionů Kč a obrat zvýšit o desetinu na 4,5 miliardy.