Zatímco se v Sydney představovalo ostře vypadající provedení F-Sport, finišovaly homologační zkoušky modelu CT 200h. Lexus zveřejnil prostřednictvím tiskové zprávy výsledky týkající se produkce emisí C02.
Podle tiskové zprávy se ani samotná automobilka nestačila divit. To může a nemusí být pravda, každopádně bylo japonské novince naměřeno 87 g/km, což je číslo velmi dobré. Dokonce to je z hlediska produkce oxidu uhličitého třetí nejlepší výsledek.
Pouze o jeden gram je lepší Smart ForTwo a shodné množství jako Lexus vypustí do ovzduší VW Polo Bluemotion. Na rozdíl od svých blízkých soupeřů je CT 200h větší a hlavně neprodukuje pevné částice, v případě oxidů dusíku vypouští jen zanedbatelné množství. Důvodem je benzinový spalovací motor.
Kromě hybridního pohonu šetří “cétéčko“ také na jiných místech. Řeč je například o kompletním osvětlení pomocí LED diod, odlehčeném digitálním zesilovači nebo o systému automatického řízení přívodu vzduchu do kabiny a vyhřívání sedadel. Preferuje se teplo v motoru tak, aby bylo dříve dosaženo provozní teploty.
Lexus CT 200h je vůz určen hlavně pro Evropu a Česká republika nebude výjimkou. Objednávky je možné podávat od listopadu.
Půlka nových aut v Evropě jezdí aspoň zčásti na elektřinu, Česko výrazně zaostává
Podíl nových aut, která pro svůj pohon využívají alespoň částečně elektřinu, v Evropě dál roste. Nejnovější čísla Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) ukazují, že v listopadu tyto vozy tvořily téměř 52 procent ze všech prodaných osobních...
21. 12. 2023 ▪ 2 min. čtení