Rakouský výrobce známých energetických nápojů Red Bull chystá expanzi v odvětví mobilní komunikace. Služby chce nabídnout ve 140 zemích světa, kde nyní prodává své nápoje, tedy pravděpodobně i v Česku. Informuje o tom rakouský deník Wirtschaftsblatt. Mobilní telefony a služby bude společnost nabízet pod obchodní značkou Red Bull Mobile.

Podle rakouského listu by měl Red Bull Mobile už o Vánocích fungovat jako virtuální mobilní operátor v Německu. Obchodním partnerem mu přitom bude operátor Telefónica, přes kterého bude Red Bull svou síť provozovat. V roce 2011 chce firma dále expandovat na asijské trhy a posléze do dalších evropských států.

Tuzemská pobočka Telefóniky O2 se společností Red Bull podle neoficiálních informací vůbec nejedná. V Česku zatím kvůli nedohodě se stávajícími provozovateli mobilních sítí žádný virtuální operátor nepůsobí.

Kromě telefonů běžných značek, nabízených ale pod vlastním názvem, a tarifů bude společnost poskytovat i mobilní obsah různého druhu. Měly by to být především videopřenosy a nejrůznější motivy ze sportovních i hudebních akcí, které Red Bull sponzoruje. Tímto způsobem již firma působí na švýcarském, maďarském a domácím rakouském trhu.

Z dostupných informací vyplývá, že nový mobilní operátor nabídne dva základní tarify za měsíční paušál 19, respektive 29 eur. To znamená v přepočtu zhruba 465 korun, v případě dražšího tarifu pak 710 korun.

V rámci těchto tarifů by měl být k dispozici také určitý počet volných minut, textových zpráv a také neomezený přístup k internetové televizi Red Bull TV. Zástupci společnosti se zatím konkrétněji o předpokládaných cenách nevyjádřili.

Společnost Red Bull uvádí, že se v loňském roce celosvětově prodalo přibližně 3,906 miliardy plechovek s jejím energetickým nápojem. Po celém světě zaměstnává 6900 lidí. Centrála podniku sídlí ve Fuschl am See nedaleko Salcburku v Rakousku.

Související