Nejmenší škodovka, auto na bázi koncernového modelu VW Up, se ve světové premiéře objeví na autosalonu v Ženevě začátkem března příštího roku. Naznačil to šéfdesigner Škody Auto Jozef Kabaň.

"Už brzy," odpověděl na otázku HN, kdy se nová malá škoda představí na trhu. Na pařížském autosalonu začínajícím 29. září bude automobilka podle svého mluvčího Evžena Krauskopfa prezentovat jen druhou generaci ekologických motorů, nikoli zcela nový model.

Jediným termínem, který zbývá, je tedy 3. březen 2011, kdy začíná autosalon v Ženevě. Tehdy už bude bratislavská továrna VW malá koncernová auta vyrábět a vynasnaží se, aby je dostala co nejdříve do prodeje. Podle neoficiálních informací má nejmenší škodovka stát v základní verzi méně než 220 tisíc korun.

Škoda podobná VW i seatu

V Bratislavě nyní finišují práce na výstavbě nové linky, jež bude malá koncernová auta vyrábět. VW Group investuje do přípravy výroby 308 milionů eur, tedy asi 7,7 miliardy korun. "V červenci jsme dokončili novou část lakovny s kapacitou 600 aut denně, nyní se instalují technologie a v plném proudu jsou práce v karosárně a na montážní lince," uvedl pro HN mluvčí továrny Vladimír Machalík. Pro výrobu továrna přijme 1500 pracovníků.

Nová linka zvýší výrobní kapacitu závodu z 200 tisíc na 400 tisíc vozů ročně. Kolik z toho vyrobí v příštím roce a v jakém množství škodovky, doposud není stanoveno.

"Podíly jednotlivých značek zatím neznáme," řekl Machalík. Malý koncernový vůz na bázi konceptu VW Up, představeného na frankfurtském autosalonu v roce 2007, se totiž bude v Bratislavě vyrábět jako volkswagen, škoda i seat. Podvozek, motor a celkový design bude stejný, značky se mají lišit pouze v detailech - podobně jako miniauta Toyota Aygo, Peugeot 107 a Citroen C1 z továrny TPCA Kolín.

"Původem je to New Small Family, ale zároveň to bude skutečná Škoda, a tím pádem ponese i patřičné charakteristické prvky, jako jsou sebevědomá přední maska nebo zadní světla tvaru C," uvedl pro HN Jozef Kabaň.

Zkouší se též elektromobil

Nejmenší škodovka s prozatímním názvem Škoda Small Family bude šestou modelovou řadou značky a stane se prvním vozem v historii firmy, jenž se začne vyrábět v cizí, nikoli vlastní továrně.

Výrobu bude ovládat Volkswagen, a proto může diferencovat úroveň vybavení tak, aby malá auta se značkou VW byla komfortnější.

Produkce se má časem rozšířit i do jiných továren koncernu VW a kromě tří- a pětidveřových provedení přibudou i prostornější verze či auta s elektropohonem, která se již letos v srpnu testovala v americkém Death Valley.


7,7 miliardy korun

investice do výroby malého auta Small Family na bázi studie VW Up!

1500 lidí

potřeba nových pracovníků