Likérka Jan Becher - Karlovarská Becherovka hodlá postupně proniknout na trh do USA. Pokud se její plány vydaří, mohla by tam exportovat první litry nápoje letos v září. Prozatím by ale šlo patrně jenom o desítky, možná stovky litrů. Získání pozice na trhu v USA je otázkou delší doby, šance na úspěch jsou ale reálné, řekl generální ředitel Anthony Schofield.

Becherovka prodává v současnosti likér především v Evropě, vyváží přibližně 40 procent produkce. Obchodování v USA má být druhou mimoevropskou expanzí po Číně, kam Becherovka začala exportovat v roce 2007.

Do poloviny letošního roku měla vyvézt kolem 50 tisíc litrů klasické becherovky, která momentálně tvoří asi 80 procent výrobního programu likérky. "Zatím v Číně prodáváme málo, do pěti let bychom ale chtěli vyvézt jeden milion litrů," uvedl Schofield.

Z poznatků od zahájení prodeje becherovky na čínském trhu vyplývá, že byla konzumenty a obchodníky přijata pozitivně. Schofield uvedl, že zákazníci jsou v Číně nakloněni především produktům přírodního původu, což je právě případ becherovky.

"K získání mnohem většího povědomí o becherovce, a to nejenom v souvislosti s vývozem do Číny, může pomoci naše účast na světové výstavě Expo 2010 v Šanghaji," dodal Schofield.

Becherovka nyní putuje do více než 35 zemí světa a vývoz neustále roste. Druhým největším trhem po tuzemském je Slovensko, kde byla už v roce 2005 prolomena milionová hranice v prodaných litrech. Tradičním trhem je Německo, kam ročně míří asi 600 tisíc litrů Becherovky.

"Nejvíce rostoucími trhy jsou Ukrajina a Rusko a nově země bývalé Jugoslávie. Z hlediska objemu vyvážíme více než 40 procent celkové produkce, což je přes tři miliony litrů," uvedla mluvčí JBKB Eva Kotýnková.