Napodobeniny výrobků Hamé, které se již několik měsíců objevují na ruskojazyčných trzích, dělají centrále starosti. Tamní trhy jsou totiž pro firmu významné. Například v paštikách je Hamé na ruském trhu několik let lídrem, významný podíl má i v dětské výživě.

"Věříme v úspěch u ruských úřadů, v opačném případě, jak již bylo zmíněno, se budeme domáhat svého práva i na mezinárodním poli," říká marketingová ředitelka Hamé Marcela Mitáčková.

V roce 2008 na ruském trhu Hamé utržilo přes 630 milionů korun, výsledky za rok 2009 by měly být srovnatelné. Rusko je tak po Česku a Slovensku třetím největším trhem firmy. Hamé začala na ruský trh výrobky dodávat v polovině devadesátých let. V roce 2004 ale kvůli velké poptávce otevřela výrobní závod ve Vladimirské oblasti zhruba 200 kilometrů od Moskvy.

Práci si tam našlo na 350 lidí a závod zásobuje Rusko i další trhy regionu a kryje tak zhruba 90 procent tamní poptávky, zbytek se dováží z Česka. Firma do propagace značky postupně investovala stovky milionů korun a distribuce zahrnuje celou oblast od Baltu po Sachalin.

Celá skupina Hamé v roce 2008 utržila 5,3 miliardy korun a své výrobky prodává ve 35 zemích, například i na Kubě, ve Spojených státech či v Japonsku.

Související