Obchodní řetězec Billa, který na tuzemském trhu provozuje síť supermarketů, plánuje v Česku také malé samoobsluhy pro rychlé nákupy. První malometrážní prodejnu, v jejíž nabídce budou zejména potraviny, otevře v září v Brně. Pokud se osvědčí, společnost hodlá zprovoznit další.

Síť malých samoobsluh budují už třetím rokem v Česku konkurenční společnost Tesco Stores a investiční skupina firma Penta ČR, která provozuje prodejny Žabka.

"Brněnská samoobsluha Billy bude mít plochu 200 metrů čtverečních," uvedl obchodní ředitel Petr Dupal. Nejmenší supermarkety přitom mají zpravidla plochu 400 metrů čtverečních. Billa si chce v Brně tento nový prodejní formát nejprve otestovat, teprve pak její vedení rozhodne, zda samoobsluhy rozšíří i do dalších měst. "Předpokládáme, že tento formát má do budoucna potenciál," podotkl Dupal.

Billa se podle Dupala při budování dalších samoobsluh v Česku hodlá zaměřit zejména na centra větších měst, aby si zajistila dostatečný přísun zákazníků. "O názvu těchto nových prodejen zatím nebylo rozhodnuto," uvedl Dupal.

Obchodní řetězce už obsadily velká města a nyní se snaží hledat další prostor k expanzi a upevnění pozice na trhu, který jim nabízejí právě malé samoobsluhy. V Česku je od roku 2007 otevírá společnost Tesco, která více než dvě desítky malých prodejen Tesco Expres postavila v centrech velkých měst či v menších obcích, na něž jsou klasické supermarkety příliš rozložité.

Potenciál malých samoobsluh se rozhodla zužitkovat i česko-slovenská investiční skupina Penta, která v Česku buduje síť obchodů Žabka. Od jara 2008 byla otevřena již stovka těchto prodejen a Žabka má v úmyslu zřídit do tří let na celém území 250 samoobsluh nabízejících kromě potravin též drogerii a spotřební zboží.

Společnost Billa ČR provozuje 200 supermarketů a loni zvýšila obrat meziročně o 15,7 procenta na 21,787 miliardy korun. Před dvěma lety výrazně posílila pozici na trhu, když převzala 97 supermarketů Delvita. Poté získala také 34 diskontních prodejen Plus.

Supermarkety Billa patří společně s diskontními prodejnami Penny Market k německé obchodní skupině REWE Group. Na loňském žebříčku největších tuzemských obchodníků připadlo REWE Group s odhadovanými tržbami 48,5 miliardy korun druhé místo.

Související
Newsletter

Byznys podle HN

Nechcete, aby vám uniklo to nejdůležitější?

Pro naše čtenáře připravujeme každý týden newsletter o byznysu a finančních trzích. Stačí zde zadat svůj email a každý pátek od nás dostanete souhrn událostí, které byste neměli minout. A přidáme osobní tipy čtyř osobností newsroomu Hospodářských novin. Píše Martin Jašminský, Luděk Vainert, Luboš Kreč a Petr Kain.

Přihlášením se k odběru newsletteru souhlasíte se zpracováním osobních údajů a zasíláním obchodních sdělení, více informací ZDE. Z odběru se můžete kdykoli odhlásit.

Přihlásit se k odběru