Generální ředitel aerolinek Wolfgang Mayrhuber uvedl, že biopalivo chtějí aerolinky začít používat do dvou let. Mimo jiné si od toho slibují snížení nákladů na pohonné hmoty.Mluvčí Lufthansy dodal, že letecká společnost o přesnějším termínu rozhodne pravděpodobně do konce roku.

Letecký průmysl se podle odhadů podílí na globálních emisích oxidu uhličitého, který je podle některých vědců zodpovědný za globální oteplování, zhruba dvěma až čtyřmi procenty a až do ekonomické recese bylo letectví nejrychleji rostoucím znečišťovatelem. Do roku 2050 by se podle některých odborníků mohl tento podíl zvýšit až na 15 až 20 procent.

Evropská unie již koncem roku 2008 rozhodla, že letecké společnosti létající přes území EU se od roku 2012 zapojí do systému obchodování s emisními povolenkami. Lufthansa odhaduje roční náklady z obchodování s povolenkami na 150 milionů až 350 milionů eur (3,9 miliardy až devět miliard Kč).

Na biokerosin se chystají přejít i British Airways

Na létání s biopalivem se už přípravují i British Airways. Spolu s americkou společností Solena Group postaví závod, kde se bude biokerosin vyrábět z bioodpadu. Nejprve dojde  patentovaným procesem k vysokoteplotního zplynování odpadu na syntézní plyn BioSynGas. Ten se následně přemění na biokerosin a bionaftu.

Kerosin s přísadou 50 % biokerosinu je již certifikován podle nové americké normy ASTM D7566-09 jako proudové palivo. S certifikací 100% biokerosinu se počítá až po plném náběhu výroby, ke kterému by mělo dojít v roce 2014.


Samotný BioSynGas může sloužit, podobně jako zemní plyn, pro pohon stacionárních plynových turbin.

O výzkum biopaliv projevily hluboký zájem i další aerolinky

Virgin Atlantic, holandské  KLM a Air New Zealand testují různé varianty biopaliv a všechny zatím uvažují o plnění palivových nádrží svých letadel směsí biopaliva a konvenčního paliva.

Společnost Solazyme nedávno oznámila že její biopalivo splňuje přísné letecké standardy samo o sobě. Podobně je na tom i nové palivo, které zkouší DARPA. Ani ono už nemusí být smíseno s palivem konvenčním.