Opel Corsa se prodává od roku 1982, v současnosti figuruje na trhu už čtvrtá generace. Pro německou automobilku představuje tento kompaktní hatchback velmi důležitý model, protože z celkového počtu prodaných kusů tvoří na území Evropy podstatnou část. Aby si vůz udržel zájem zákazníků nebo ho dokonce ještě navýšil, bylo na čase provést facelift. Současné provedení totiž pochází z roku 2006.

Karoserie ovšem zůstala nezměněna. Opel Corsa se líbí a není nejmenší důvod toto nějakým způsobem měnit. Zvenku tak modernější verzi poznáte jen těžko. Něco málo napoví interiér, i když ani zde nepočítejte s revolucí. Konkrétně byl dodán nový ovladač světel, který pochází z Insignie. Druhým a praktičtějším detailem jsou jiné materiály použité na horní část palubní desky. Tvůrci malého Opelu údajně vyslyšeli kritiku směřující na odrazy v čelním skle a tento nedostatek odstranili.

Výčet technických inovací je bohatší. Přepracována byla kompletně celá paleta motorizací od nejslabšího tříválce až po nejsilnější diesel. Kromě toho inženýři Opelu zapracovali také na jízdních vlastnostech. Úpravy motorů se nesly celkem logicky v duchu snižování spotřeby a produkce emisí, ale zároveň ve zvyšování výkonu. Zřejmě tou nejdůležitější novinkou je řídící jednotka. Při jejím vývoji si Opel údajně zaregistroval řadu patentů. Kromě ní přišlo také nové olejové čerpadlo, upraveno bylo chlazení a přibyl indikátor vhodné změny převodového stupně. Sečteno a podtrženo, úspora paliva činí až 13%.

Plus mínus pět koní k dobru

Základní zážehové agregáty posílily zhruba o pět koní a jsou přibližně o půl litru úspornější. To ovšem neplatí o jedna-čtyřce. Ta má kromě nového systému časování ventilů také o 2 mm větší zdvih a tudíž vyšší objem (1398 ccm). V porovnání s předchozí verzí posílila o 10 koní a točivý moment narostl o 5 Nm. Právě tato jednotka bude podle odhadů zástupců Opelu nejprodávanější, takže jsem si ji musel vyzkoušet.

První dojmy z jízdy jsou vcelku pozitivní. Osobně bych tento motor zařadil k těm nadprůměrným. K dispozici máte solidní dynamiku a pro většinu řidičů také dostatečnou sílu. Bohužel, víc vám toho neprozradím, protože ten největší dojem ve mně zanechaly jízdní vlastnosti. Ale o nich až později. Na téma zážehové spalování ještě dodejme, že motor 1.6T své parametry až na spotřebu a emise nezměnil (150, respektive 192 koní je pro tento vůz až dost).

 

Nabídka dieselů začíná u verze 1.3 CDTI. Ta dostala nové turbodmychadlo a nabízet se bude ve třech výkonových variantách: 75 k, 90 k a 95 k. Vrcholem pak je trubodiesel 1.7 CDTI. Také on posílil o pět koní. Aktuálně nabídne 130 k a 300 Nm. Především hodnota točivého momentu je pro tento vůz velmi zajímavým údajem. Řidič si může užívat pěkný zátah už od nízkých otáček.

Celkově efektivnější spalování paliva znamená kromě nižší spotřeby pro všechny zážehové motory splnění normy Euro 5. V případě naftových agregátů plní nejpřísnější normu pouze vrcholný diesel.

Do zatáček jistěji

Za hlavní bod takzvaně technického facelift bych označil podvozek. Hřeben řízení dostal teflonový potah a pozměněn byl také posilovač řízení. Ten je ve vyšších rychlostech tužší a celkově by mělo být řízení citlivější (především kolem středové polohy). K ověření tohoto tvrzení jsem dostal necelých 200 km a musím uznat, že se Opel snaží. Dokonce až tak moc, že mohu Corsu označit v daném segmentu za jeden z nejlepších vozů. Další velká pochvala směřuje na převodovku, která má velmi přesné dráhy. No a nakonec podvozek. Opel Corsa využívá nové tlumiče, pružiny, stabilizátory a zadní závěsy kol.

Za základní třídveřový Opel Corsa 1.0 TWINPORT dáte 246 800 Kč. Pětidveřové verze jsou o 15 000 Kč dražší. Nejlevnější diesel 1.3 CDTI 75 k stojí 306 800 Kč. Na opačné straně nabídky stojí třídveřové OPC (192 k) za 611 800 Kč a Cosmo 1.7 CDTI za 471 800 Kč. Opel navíc slibuje bohatou výbavu zahrnující na daný segment neobvyklé prvky. Řeč je například o vyhřívaném volantu, adaptivních světlometech, aktivních opěrkách hlavy, panoramatickém střešním okně a slavném nosiči jízdních kol FlexFix.