Výrobce sportovního oblečení a obuvi Puma plánuje pro své tenisky nové obaly přátelštější k životnímu prostředí.

Obuv už nebude ukládat do klasických papírových krabic, ale pouze do rámu z lepenky a sáčku na více použití. Nové obaly chce společnost začít používat v druhé polovině příštího roku.

Zrušením papírových krabic na boty firma podle svých slov zachrání 8500 tun papíru. To odpovídá váze více než 1400 dospělých slonů. Změna také přinese snížení spotřeby vody a energie využívané při výrobě obalů o 60 procent a nákladů na dopravu, protože nové balení bude lehčí. Přechod na nové obaly ale nebude pro firmu v první fázi úsporou.

"Na počátku nečekáme tímto úspory nákladů. V krátkodobém horizontu může mít dokonce negativní dopad. Ale v dlouhém období bychom měli ušetřit," řekl agentuře Reuters generální ředitel Jochen Zeitz.

Puma je za společnostmi Nike a Adidas třetím největším výrobcem sportovního oblečení na světě. Majoritním akcionářem firmy je francouzská maloobchodní skupina PPR.

Čistý zisk firmy se loni propadl o 44,9 procenta na 128,2 milionu eur. Provozní zisk se snížil o 40,9 procenta na 192,4 milionu eur.