Pod názvem "Koordinace a spolupráce: další krok směrem ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu" se jí zúčastnilo na 80 delegátů, kteří diskutovali o chystaném akčním plánu EU pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu, a také o nejlepších a inovativních postupech v oblasti správy silnic a dálnic. Zástupcům EU, vlád i dopravců a přepravců byla předložena informace o vynikajících výsledcích, dosažených za období 2000-2010. Na zpoplatněných dálnicích je dosahováno snížení počtu smrtelných dopravních nehod až o 50 %, což je mj. cíl stanovený Evropskou komisí. V některých případech se podařilo tuto hranici ještě dokonce snížit, a to navzdory rozrůstající se silniční síti a neustálému zvyšování počtu celkově najetých kilometrů.

Ing. Karel Feix, generální ředitel společnosti Kapsch Telematic Services, k této konferenci řekl: "V ASECAPu zastupujeme člensky Českou republiku od roku 2007. Výsledky konference můžeme hodnotit jako velmi zdařilé, a to jak z hlediska odborné úrovně, tak i účasti mnoha zahraničních expertů i zástupců EU. Neméně významnou účastí byla přítomnost společností ERF a ETSC a zároveň silné zastoupení domácích firem (například AŽD - tradičního českého dodavatele moderních řídicích i zabezpečovacích systémů pro dopravu)".

Významné úspěchy v oblasti zvyšování bezpečnosti silničního provozu jsou výsledkem vynikajících technických postupů v oblasti výzkumu, návrhu, údržby a provozu, které byly umožněny prostřednictvím sítě pro výběr mýtného podle schémat PPP, kde je vybrané mýtné okamžitě použito na zkvalitnění silniční sítě a zvýšení její bezpečnosti i šetrnosti k životnímu prostředí. Cílem ASECAP je také propagovat mýtné a přímé platby jako nejefektivnější nástroj pro financování výstavby, bezpečného provozu a efektivní údržbu pozemních komunikací.

Enrico Grillo-Pasquarelli, ředitel vnitrostátní dopravy nové evropské instituce DG MOVE (dříve DG TREN), zde nastínil hlavní aspekty 4. akčního programu pro zvýšení bezpečnosti silničního provozu, který bude spuštěn v květnu. Budoucí strategie EU se budou zaměřovat na nejslabší články řetězu silniční bezpečnosti: chování řidičů (vzdělávání a školení), nejvíce ohrožené účastníky silničního provozu, sekundární sítě, prosazování stávajících zákonů a předpisů a zlepšování situace v zemích s horšími výsledky.

K. Dionelis, generální tajemník ASECAP, vyjádřil silnou podporu ASECAP evropským programům a zdůraznil potřebu vyvíjet spolehlivé statistické ukazatele, společné definice a mechanismy pro sběr věrohodných dat. Proto vyzval zástupce EU, aby se zaměřili na správné cíle a nevhodné chování účastníků silničního provozu, sekundární komunikace a městský provoz, ve kterém dochází nejvíce k nehodám.

Z této perspektivy je ASECAP připravena podělit se o rozsáhlé zkušenosti i odborné znalosti svých členů a dát je do služeb evropským institucím a občanům, čímž chce přispět k ochraně lidských životů v příštím desetiletí.